Thursday, September 15, 2005

Sleep for England..



Salams..
Hujannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..Seronok pagi ni.Ingat nak kuaq pi jalan-jalan kat tempat yang jauh. Tiba2 ujan datang dengan lebat sekali. So, apa lagi 'SLEEP FOR ENGLAND' la..maksudnya, aku tidoq lama sangat la..tidoq saja kerja aku. Hari ni tak kerja. So, aku mungkin akan keluar berjalan2 di tengah hari. Gambaq kat atas tu, gambaq seorang makcik tgh bermain-main dengan burung merpati. Sempat aku menye'nap' gambar tu. Abih je aku snap, burung2 tu terbang beramai2..aku tertunduk-tunduk sebab takut kena patuk..hahah..Pic tu aku ambil masa on the way nak gi kereja..

Semalam, masa aku kerja, aku sembang ngan sorang minah salleh ni..bukan anak pakcik salleh ok..heheh..semalam last day dia keja kat situ. sedey gak aku dengar. dan lepas ni aku susah dah la nak jumpak dia. dia baru nak masuk 1st year kat Uni. Dia nak buat medic. Dr. La ni..huhuh..sonok aku kawan ngan dokter2 ni..cun jugak minah ni..accent dia tak la pekat sangat kalau nak dibandingkan ngan makcik2 tua kat sini. Lepas ni tak tau bila dia nak mai sini lagi.aku harap aku leh jumpa dia lagi..kalau boleh tak tackle la..buley dak?..ada hati gak nih nak kat minah salleh..hahahha.haru..kang balik msia, org semua pakat dok kata, amboi, pi UK kawen ngan omputeh..hahha..susah gak kan..abai kan je la dulu..

Kerja punya kerja dah sampai waktu utk balik..aku singgah kedai nak beli benda2 makan..saja la singgah..lagi pon dalan fridge tak dak apa sangat..gambar dibawah adalah beberapa items yang telah aku beli..hehehhe..


Ni adalah sejenis pancake buatan rusia..haha

Ni adalah seedless grape dari Greece..


Pistachio nuts dari Itally


Appricots dari France..


Raspberries dari England..

ok sudah pasai gambaq makanan tu..sedap jgk la aku mkn. sapa nak cuba makan mai la sini..leh aku bagi sikit...eh banyak pon boleh. No hal punya. Beli benda ni pon, sebab bila rasa lapar leh mkn, ready to eat..so, tak la susah sangat nak masak..sebab tak payah masak pon..accept kalau yang pancakes ngan crumpet, nak panas kan lam microwave pon ok, kalau suka makan panas panas..So, semalam aku makan crumpet ngan pancakes tu cicah ngan golden syrup ditaburkan ngan raspberries ngan grapes..hahahha..omputeh sesangat..selamat aku tak letak clotted cream di gaul ngan strawberries..hahaha..yum yum...Sambil makan sambil tgk cita lost..cita lost ni baru ditayangkan dalam 8 minggu kat UK..rasanya kat malaysia dah abis kan?..apa kesudahannya?..sapa tau..bagitau la aku...la ni pon, aku dok tengah mengong2 nak pahamkan jalan cita ni..sebab kurang nampak akan kesudahannya nanti..

Hari ni, aku datang ke sekolah..hikhik..sekolah bunyinya..lawak pon ada...aku melalui lebuh2 ilmu dalam bangunan ni...semua nya berwarna keperangan dikelilingi oleh loker2 zaman dulu...cam dalam tv plaks..


Cahaya terang zaman kecemerlangan masa hadapan..heheh


Jambatan Ilmu..

Time aku dok menaip ni, sejuk bangat..aku pakai t-shirt nipis dan sendat sampai nampak puting aku..sejuk sangat.sebab hari ni ujan..lupa nak pakai baju sejuk..bulu roma naik tegak..sejuknyaaaaaa...pakai lagi baju sendat2..hahahhaha..rasakan..selamat pakai sluaq jean..tu pon jean koyak kat paha..haru..sejuk..tolong..!!...terketaq2 aku kat dalam ni...selamat tak gunting rambut lagi, kalau idak, kepala aku pon dok terketaq2...

Pastu kan..sambung tang mana ntah..aku pon berjalan jalan kat town lagi sorang2..aku suka btol jalan sorang2..minggu ni baru nak lepak2 ngan member2 aku kat pub..(aku bukan kaki pub ok..mahupon kaki minum..sebab kaki aku tak leh minum)..jalan tu, aku nampak tram..sejenis kenderaan ketapi..yang berlegar2 macam kura2 ditgh town..aku snap utk tatapan aku dan para pembaca..hikhik..


Tram

Pastu aku nampak nyamuk pembersih jalan..ntah la, aku suka panggil benda ni nyamuk..sebab aku nampak cam nyamuk..tapi aku tgk fungsi nyamuk ni tak la berkesan sangat..tapi nyamuk ni banyak kat town..


Nyamuk

Oklah..sampai sini dulu aku rasa..aku nak turun solat..Zohor dah masuk ni rasanya..Selamat utk semua...wsalam...

aku nak sambung lagi...Last couple of hours, aku melepak sambil menyembang kat blog joe..sembang ngan jak..pastu sembang ngan x...sambil aku dok menaip mengedit report aku..tiba2 ja, bunyi fire alarm..pelik bunyi benda ni..selalu munyi cam lain..ni aku lepak kat library, munui cam lain..tiba2, pintu library, tertutup dengan sendiri..(cam cita antu ja)..pintu lain terbukak..cuak ni..napa pintu terbukak ngan sendiri..ada suprise apa nih..ting tong ting..Ladies n gentlemen, pls leave the library now..waaaaaaaaa...cepat..lari...library terbakar ke?..aku dengan sepantas kilat menge'save' segala data aku..cabut thumb drive aku..terus berlari-lari siput utk keluar..ramai org pakat dok turun tangga..aku pon turun la sekali..hujan kat luaq tak berenti2 lagi..dengan selamba nya, aku membuka payung aku.bagi org lain jeles sebab depa tak dak payung..rasain..sapa suruh tak bawak payung..haha..aku malas nak gi library dah, aku gi ja cluster lain..so, sekarang aku dekat cluster yang bernama apa ntah..aku pon tak tau..

perut aku lapaq..tadi pagi, aku makan scone..2 bijik..sapu ngan butter(bukan pronounce bater, pls change ur accent if you are in here, should be..bu (eja cam melayu)..abaikan tt(bukan teh tarik)..dan bunyi ER(bunyi cam melayu)..di combine kan..jadi buer..heheh..dulu masa mula2 sampai, aku naik mengong tak paham depa cakap...now I dah got hang off it..hikhik..so, sat lagi aku rasa aku nak balik aku nak masak..or, should aku mkn dekat luar?..alamak, org jaga bangunan ni, dah mai dah..sorry sir, we'll be closing this cluster in 25minutes time..plese get out!!!!..aku tambah ja..hehhehe..aku nak pindah ke cluster 24 jam plak..sini, ada satu lampu ni rosak kot..punyi anoying..aku ingat org dok main games..rupanya tidak..sangkaan aku meleset..penat dok geram dalam hati..sapa mengong dok main game tak reti nak mute sound ni..hampeh tol..seb baik aku ni bukan mulut besar(translate lam BI la)..hehe..kalo idak, malu ja aku dok sound2 org..okla, aku nak blah dah..take care utk diri aku dan sesapa jugak..tha!!(tha=thank you)..

No comments: