Wednesday, September 14, 2005

alone in the crowd??

Salams..
Pagi-pagi lagi dah dengar org berjalan. Bunyi high heel sapa tak tau..ketok ketak ketok ketak..Bisingnya.Blind curtain bilik aku dah tak terblind dah, sbb matahari dah terbit awal sangat..Terang benderang. .Malam tadi aku tidoq lambat jugakla..dalam pukoi 2 pagi. Aku buat apa?..aku tgk cita boogie night!..sapa pernah tgk..cita lama.Mark Wahlberg (eja cam tu ka?)..berlakon..Masa muda2.Aku ingat cita besa2 ja, rupanya, tudia..kalau cita blue. Dasat penangan pelakon2 itu.not bad la cita tu. berkisarkan cita tahun 70an ke 80an.

Sambil nengok cita tu, aku makan nasik ayam (kawan aku buat).bukan macam nasik ayam malaysia..nasik ayam negara mana pon aku tak tau. dia kata nasik ayam..but mmg totally different arr. sedap gaks..aku semua org masak aku makan. kalau sedap aku cakap sedap, kalau tak sedap, aku suruh baiki sikit2..hhehehe..aku appreciate apa yg org masak. tu yang selalu bila org masak, aku makan semua sampai licin..

Aku just realise yang entry aku b4 this, ada gambar tak masuk..masa tu gambaq kat MU stadium. Nanti la aku masukkan. Kalau kat umah, leh ja aku masukkan gambar ikut tepon aku, but kat library ni, nak kena install segala benda, malas aku..tak pala, lenkali aku buat..

Pagi tadi, aku nengok cita ER..cita dokter dokter tu..aku minat nak jadi dokter dulu. tapi hajat tak kesampai.sbb?..sebabnya, pointer aku tak cukup utk 4 flat..nak masuk medical school kena dapat 4.0..aiyo, aku gagal utk dapat pointer sebegitu rupa masa tu..nak buat cam na redha sajala..so, aku buat la apa yang aku buat la ni. Aku nengok sajala kawan2 aku jadi dokter.. Kadang2 tu mmg jeles. tapi rezeki dah tuhan bagi..redha..berbalik pada ER..dalam cita tu, ada minah ni ada 3 org anak..dia sihat walafiat, but suddenly kan, dia collapsed..terus jadi lembik..walhal, masih muda trangtang tang..terus masuk er.. ramai ni dokter2 dok kerumun dia (alone in the crowd)..pakat dok heran awat dia ni..yang minah ni pulon dok cakap (mungkin korang dah penah tgk kot)..dia dok cakap, dia ok segala...tapi dokter2 ni buat bodo ja..cam tak dak apa yang berlaku..dipendekan cita, dia dapat stroke..tapi pelik..dia buley dok tgk dan bercakap..dia sajala buleh dengar apa yg dia cakap..org lain tak bley..haru..pastu dia dok menangis..dokter2 nampak dia nangis..baru la depa sedaq yang dia dengaq apa yang dokter2 cakapkan pasai dia..end of story..part 1..heheh

aku mkn maggi tom yam hari ni.. goreng bawang and halis, masuk segala sayor, bubuh perncah maggi, masuk noodle, dah siap...makan dan kenyang. Hari ni aku kerja.sat lagi aku nak pi kerja. perut dah kenyang, apa lagi, mengadap tv terus mengantuk la kan. aku tertidoq lagi..apa nak jadi nih..aku tersedaq semula, sebab tiba2 kaki aku tertendang dinding rumah..aku terus bingkas bangun, dan sujud padaNya..(sembahyang la wei)..hahahha...

Terus aku kuar dari umah, if aku duduk lama sangat kat umah, mesti aku tidoq lagi.aku lariiiiii.....naik bus menuju ke computer cluster..hari ni tak ramai org..sunyi saja bangunan yang disaluti pokok ivy yang comel ni....sambil aku baca paper, tak sudah2 lagi pasal kemenangan England cricket ashes..tewaskan Australia...

Ada lagi satu crisis kat sini..petrol panicking..semua org pakat pi isi minyak..sampai stesen minyak terus habis minyak..semua kedai minyak tutup..cam na tu..cam na bus nak gerak..huhuh..memang kedai minyak tutup..aku tak pernah tgk kedai minyak tutup sebab tak dak minyak, tutup sebab dah bankrupt adala...

ok la, sampai sini dulu..bila internat kat umah nak ok, I dun know..I dont have the answer..tq..heheh

No comments: