Tuesday, September 13, 2005

hari selasa..

Salams..
Ish, hari ni aku bangun lambat sungguh. Dekat pukol 12 tengah hari. Memang lambat gila. Ni pon dok termenguap2 lagi nih. Hari ni hari bahagia, sebab tak payah pikiaq apa dah nak buat. Semua dah settle..Apa yang settle?..Dah selesai kerja. Lepas lehoq sat gi, aku nak kuaq pi town. Hari cuaca baik ja. So, ok la kalau nak kluaq pon. Rasanya esok hari ujan. Adoi!! Baru teringat. Aku tak gunting2 lagi rambut aku ni. Dah serabai jadinya. Malas gila nak pi gunting. Tak pala, biaq sajala macam ni. Lagi pond ah nak masuk autumn..Nenti kalau rambut pendek, kepala aku jadi sejuk plak. So, kalau panjang, tenang sket.

Member aku dok masak apa sensorang kat dapoq tu..Bau macam sedap ja. Terus perut aku jadi kelaparan tahap dewa. Ingat nak diet. Ish, Diet hapanya, kang kalo diet, kurus kering aku.Tak kira nak diet jugak. Mak aku cukup tak suka kalau aku diet. Penat dia masak,aku tak makan. Apa nak jadi ni..Anak durhaka sangat. So, baik mkn dari jadi anak yang durhaka. Btoi dak. Tapi makan pon berpada2 la. Tapi aku kalau dah makanan tu sedap, aku sebat sambai 2-3 pinggan. Hambek..habuan nak diet.Hahaha..Tapi sejak duduk sini, aku memang makan banyak. Sebabnya, aku sendiri yang masak. Sedap tak sedap, aku sendiri yang mkn. So, maknya, bila dah aku makan banyak tu, aku masak sedap la kan.. Sejak mai  dok sini dah pandai berdikari utk masak la. Benda2 lain dah pandai berdikari dah. Ha…kawan aku masak fried rice rupanya. Perencah apa dia guna nih. Sedap btoi bau nasik tu. Dia dah ajak aku makan. Baiknya. Sat lagi aku pi makan, nak habiskan apa yang perlu ditaip ni dulu.

Panas matahari ni dok masuk bilik aku. Silau yang amat. Nak tutup curtain tu kang, bilik gelap gelita plak. So, biaq la bilik cerah seketika. Baru nampak macam ceria sikit. Padahal atas meja aku bsersepah  ngan segala benda. Dari alat2 tulis, lotion (perlu gila, if not, kulit akan gatal disebabkan kekeringan musim sejuk), kunci, buku, cawan dan segala mak nenek lagi. Biar la dulu. Kalau aku kemas, nanti org cakap aku ni pengemas pulak. So, biaq aku jadi penyemak seketika..

Oklah, aku nak save dulu benda ni. Aku nak pi mkn nasik.. chiowwww…

2 comments:

AuntyN said...

Awat entry haghi ni sikit sangat. Kat bawah tu punya lah panjang sampai lenguh jari dok scroll down. hehehe
Syok baca cerita oghang duduk jauh2 ni, kita tak ghasa, buleh baca sajalah kan,kan..

frappe_crush said...

tak dan nak tulis panjang, sbb dok mai publish kat library. kalau kat rumah macam idea kluaq. internet kat umah tergendala seketika..tq AN sebab baca..jasa mu dikenang :)