Thursday, September 08, 2005

Perpustakaan


Salams..
Hujan la pulak hari ni. Lagi la malas aku nak bangun. Tak kira nak bangun jugak, sebab dah tak tahan nak terkencing.Kang terkencing atas tilam, tak ke haru. Lately, selalu mimpi gi kencig kat toilet, but padahal aku dok syok lagi tidoq atas katil.Selamat tak kencing..Dan lagi control.hehe.

Hmm..malas nak breakfast. So, aku minum air masak je.Sekadar utk hilangkan dahaga.Sebab tak rasa lapar utk makan. Angkat segala sampah2 dalam rumah, angkat beg sekolah aku, terus heading to bus stop..(*sampah buang la dalam tong sampah). Dekat bus stop, bau hanceng..ish mamat mana plak kencing sinih..hampeh btol.Dah la dok ujan lagi. Bau kuat btol.

Target aku rini:-

  • Nak pos surat. Kena pi post opis sbb nak beli stamp
  • Nak gi PERPUSTAKAAN. Nak baca buku.hikhik..Rajen btol aku
  • Nak gi kedai gunting rambut (*kalau sempat, x important)
  • Nak lunch kat luar(*duet dah nak abih ni..cam na nih)

Itu ja target aku. Hari dah hari Khamis. Cepat btol masa berlalu........................................................

Baca email member2 kejap.Baca email yang tak berkenaan kejap. Tgh tunggu response company aku nak balik kerja kat malaysia nanti. Hmm..

Apa yang aku dah buat rini..aku berjaya buat 3 benda out of four..aku masih belum gunting rambut...yang lain semua aku dah capai target..hehe..library dah sampai..kat library buat report sambil dok sembang ngan joe, anne, AN ngan Jak..ramai org jugak tadi kat library..abih lepak kat library, aku dah mula rasa lapaq la pulak..apa lagi, terus la aku nak lunch (sampai jugak target)..aku pon turun dari library menonong ke tempa mkn..aku dah biasa jalan sorang2..even mkn sorang2 pon selalu..so, aku tak kekok gi kedai mkn, melantak sorang2..aku pi kedai mkn biasa..makan chicken wings ngan chips..layan perasaan sorang2 sambil dok tgk tv..7up aku minum..

cuaca sebelum autumn...boleh la..cerah lagi..

Bila dah kenyang, rasa ngantuk..dalam hati aku, isk takkan nak gi tidoq kot..so aku decided nak gi town..sbb kat town ada mesjid..naik bus gi town..cakap pasal bus, kat sini ada macam2 jenis bus. nanti I will tell u cerita pasai bus plak ok..aku pon tahan la bus, dan naik la bus..cam citer budak2 je kan..tapi aku mmg la macam budak2 lagi..sebab aku bukannya bapak budak lagi pon..



bus yang aku naik lepas makan

Dah sampai stesen bus, aku terus la gi rumah Allah..aku pernah citer pasal tmpt semayang ni..aku suka ke sini..tenang sangat..hari ni ada dua org tgh semayang(sempat lagi kira org tu)..aku masih ada ayir semayang kat body aku ni.so, terus je semayang zohor..dah abih tu, aku pon baca la doa apa yang patut..mata mengantuk nih..isk, tak leh jadi..tak mo tidoq..aku pon terus melangkah kuaq dari mesjid tu..kaki aku terus nak ke pejabat post..aku pon gi pejabat pos..tgh buat refurbishment..so, pejabat post pon ala2 tak kemas..tapi org ttp ramai..wpon ramai dan queue sangat la panjag, tapi sangatla cepat.bkn macam pej pos msia yang lambat..





aku gi jabat pos sebab nak pos surat..org jabatan tax suruh aku reply depa punya surat..sbb tu la..kalau idak, aku pi pejabat pos, bila nak pos barang balik msia ja..pos hadiah ke..pos kad besday ka..dah abih pejabat pos, aku berjalan ke boots..bagi yg tak tau boots ni apa, dia adik beradik watsons ngan guardian kat msia..tapi aku rasa boots ni lagi besaq..org pon ramai..aku test product boss yang baru..boss skin..saja nak test..



Bila dah kuar dari boots, aku tgk budak2 muda ni tgh buat magic kat depan boots..sambil dok main gendang apa tak tau..best jugak lagu depa main..so, budak2 pompuan dan laki yg lalu lalang po berentila nak tgk magic tu..aku pon join jugak..hahaha..boleh la layan..sebab tak tau nak buat apa pon..sengeh sorang2..



aku amik gambar vodafone punya kedai..b4 this, aku guna vodafone..lama2 aku sedaq yang vodafone ni mahal sangat la kat kedai ni la aku mula2 beli tepon aku..nanti aku tunjuk gambaq tepon aku yang mula2 aku beli..ehehehe...tapi ramai budak sini pakai vodafone..aku tak paham pasai pa...mungkin pengaruh kawan kot..contohnya, kalau guna vodafone, tepon sesama vodafone, free..tu yang best..tapi bila nak call network lain, mahal la pulak harganya.

Lepas tu, aku berjalan ke satu jalan ni..aku nampak shopping complex..kendal..aku masuk la..sbb aku tak pernah pon masuk situ..aku terus ke men department..sbb aku nak usha apa yang ada situ..ok jugak baju2 dia..better la..nanti aku ada duit, aku nak mai beli sini..hahahhaah...ada boxer calvin klein..fav aku..nanti arr aku beli..doet tak dak lagi nak beli..tunggu gaji masuk..lepas tu kan, aku carik jalan keluar..tadi aku turun guna tangga lif..tapi aku cari tangga nak naik tak dak la pulak..terpusing2 aku kat situ..berlakon macam aku ni tahu jalan..haha..lepas nampk satu pasangan ni, macam nak kuar ja..aku pon ikut..la, depat naik lift ka..isk isk..aku pon naik la sekali...lega..jumpak jalan kuaq..

aku dah letih dah time tu..aku nak balik..langit cam gelap..eh awan la yang gelap..nak ujan.terus gi bus stop..dekat bus stop aku nampak bgnan ni..rasa cam cantek plak..aku pon amik la pic ni utk korang semua..okla..sampai di sini dulu utk hari ni..babai.......

2 comments:

AuntyN said...

Panjang cerita no... Bagiuh, baguih....seghonok baca.

frappe_crush said...

panjang sebab dah bosan gila dok saja..internet ada masalah besar plak..ish ish..gerams.