Saturday, September 03, 2005

BLOG BLOG BLOG BLOG BLOG BLOG MELAYU MELAYU MELAYU MALAYSIA MALAYSIA MALAYSIA MALAYSIA







Salam ...
Hari ni hari aku gi kerja..happy sebenarnya nak gi kerja...lagi pon kerja bukannya start pukol 8pg pon..kerja dalam kol 10 baru nak start..so tak dak la kelamkabut sangat kan..bangun pagi tu, buat segala hal, then tgk tv..hantu tv btol aku ni..tak tau pasai pa...suka sangat layan tv...hari ni kat tv pasai foreign affair..org puteh ni kawen ngan org siam...at last org siam ni ikut hubby dia balik mai dok uk..but the problem is, minah siam ni tak reti langsung cakap omputih..susah btol nak communicate..mungkin la kalau bab2 hubungan asmara ni tak payah banyak communicate, mungkin bunyi2 asmara ja yang mengahangatkan keadaan, tapikan, cam na nak survive kalau dah tak reti nak cakap langsung...nak gi kedai to buy some groceries pon mesti susah...masa tv show tu, pompuan ni ada translator..tapi terharu jugak bila dah nak abih tu..bukannya apa, kiranya depa ni baguihla, walaupon tak reti nak communicate, tapi cinta tu ttp ada di hati masing-masing...ok habis bab org tak reti nak cakap ni...
aku pon pi la keja...naik bus ok.pon naik keta bagai...hahah..kerja pon cam biasa la..layan customer sana sini..dapat customer baik tu, ok la, kita pon seronok, dapat customer macam lahanat, sapa pon tak mau kan..contoh customer lahanat, saya dah beli baju ni setahun yang lalu, tapi I think this clothe is not suitable for me anymore..I would to exchange, please..haiyo..kelas..dah pakai setahun, hang ttp nak tukar dengan pakai lain..bawak segala receipt nih...hampeh..kita pon geram dalam hati..tapi mmg policy macam tu, so, bg la jugak kat dia..selamat la dia tak kekwat..cuma yang geramnya, dah pakai setahun still nak tukar..kurang asam sangat....hampeh.....dah letih dan geram, dalam 3 jam kerja, aku pon nak pi menenangkan fikirang...apa lagi kalau dah nak nenangkan fikiran..semayang la..ha!! dah semayang ka tu?..kalau tak semayang, lets semayang...yang lewat2kan semayang cam aku..sebab aku selallu lewatkan semayang..apa nak jadi ni dah besaq panjang...


Tempat amik wudhuk.....bersih..

sesampai ja kat mesjid, aku pon solat la..bukannya nak menunjuk yang aku semayang kat mesjid..tapi, sbb dah tak dak tempat to solat, then masjed la is the rite choice kan...lagi pon, aku suka gi masjid sbb tenang ja..rasa sakit2 kepala semua ilang..masjid yang cantek sajala..kalau masjid yang tak terurus tu, lagila buat kepala aku bengong...aku ada dlam sejam ja utk rehat...so, aku solat la...lagi pon dalam masjid tak ramai org..co, bukan ramai sangat pon org sini sukan semayang...maybe they have their own time la kot...aku semayang jam aku ..depa semayang jam depa....so, ada la dalam 3 org kot in that masjid....cantekkan masjed ni..hahaha.



Pada pandangan aku masjid ni cantek la jugak, sbb ada dua lagi masjid yang ada kat sini, ni yang paling cantek...tak kisahla, cantek jugak bagi aku..korang kata tak cantek, aku kata cantek..apa kkorang pedulikan..heheheh...jgn la pulak compare ngan masjed putrajaya ke..mmg la masjid ni kalah..masjid ni ala2 surau je actually.....dah abih solat tu, I felt like seronok ja nak tidoq..how come, just have a few more minutes...aku pon, bergegas la nak balik ke kerja..kang org kata aku mengulaq pulak...tak baik mengulaq2 ni..korang pon mesti rajen mengulaqkan..pada yang pernah kerja tu, mesti dah pandai mengulaqkan..yang belum tu, nanti bila dah kerja korang will know..well, in my working place..not in place sajala kot..mengulaq can be converted into skiving...hehehe...one my way back to tmpt kereja, i amik beberapa pics...saja ja nak amik..sebab rasa cam ok ja utk diambil gambar....have a look ok...


No comments: