Sunday, September 18, 2005

Nisfu Sya'ban.

Salams.
Temperature kat sini dah semakin turun..dah makin sejuk la pulak..Autumn pon tak start lagi…Tak lama lagi, pokok-pokok tunggal la ranting saja. Sebelum pokok tinggal ranting, baik aku tgk puas2 pokok2 ni..Semalam (Sabtu), kat towm penuh dengan manusia membeli belah..Bersepah shopping complex dengan manusia dan tak ketinggalan jugak, barang2 kat dalam tu, turut bersepah2..Org kat sini perangat hampeh sket, main campak2 ja aju kat atas lantai. Tak reti nak letak elok2 balik. Buruk perangai. Tapi tu la karenah depa. Beli baju hari sabtu, refund balik hari ahad..Semata2 nak pakai bergaya pi nte club during the weekend. Dah abih, terus antar balik kat kedai..Seronok ugak buat macam ni..Kadang2 tu, barang yang dibeli tu dah almost a year, siap bawak balik pi refund..mengong2..

Aku, hmm..hari Sabtu tak buat apa2..tak tau nak cerita apa..Hari ni dah ahad, ingat nak pi umah member aku.Nampak kat luaq tu, medong saja. So, mungkin pi atau mungkin tidak. Tgk la camna.Lagi pon hari ni public transport tak banyak. Kang lama pulak aku dok kena tunggu. Yang pastinya, esok aku memang kena kluaq..Nak buat kerja sket. Sat nah, aku nak mandi sat. Dari malam tadi aku tak mandi. Malas nak mandi sebab sejuk. Walaupon aku dah panaskan air. Aku mengantuk sangat. Terus lompat atas katil dan tidoq sampai kepagi. K la, nak mandi….

Lepas dah mandi, mkn kopok..sambil tgk tibi…tibi rini, bosan gila..Hari ahad patutnya buat la cita best2 sket..ni, ya Allah…Hanjeng..huhuh…aku yang tgh boring amat ni, terus la jadi mandom semacam..Last sekali, pi kat bilik..lepak atas katil..dan tidoq..kuikui..

Tak leh jadi ni, takkan nak tidoq ja(selepas 30 minit tidoq)..baik aku keluaq..aku pon , pakai baju ala kadar, keluaq..naik bus..gi town..Pi Picadilly Station..perut lagi lapar..singgah kedai..beli cekedis..beli diet coke..habis 2pound..terus blah dari situ..org ramai sangat rini kat situ..org baru balik kampong kot…Aku jalan kat depan Uni punya yard..ramai nya student..ada yang new, ada yang returning student..semua pakat dok usung beg besaq2.nak masuk hall masing2..esok dah start dah new semester utk 2005/2006..aku sengeh2 saja la tengok..bukan urusan aku pon nak gi tolong depa angkut barang..Lain la kalau aku ni rep..Ramai la jugak mak bapak mai..sonok ja depa tgk anak2 depa masuk Unii..depa tak tau, ada setengah tu, bila dok jauh2 dari mak bapak tu, mula la nak jadi setan..kat sini meriah dengan nite2 club yang dahsyat2..hunjung minggu penuh dengan manusia minum air kencing setan tu..Tak lama lagi, anak depa pon bakal tumbuh tanduk..bukan aku kata semua, tapi sebahagiannya..

Oh..malam ni dah nisfu syaaban..cepat btoi masa berlalu…banyak jugak dosa2 aku dah buat..tak kirala, dosa kecik ka, dosa besaq ka..huhuh..banyaknya dosa..tobatnya dak lagi..jom, sama2 kita baca yassin malam ni..insyaAllah berkat.bukan la aku ajak baca yassin malam ni saja..baca la malam2 lain jugak..dan bukan la malam saja, ikut la kelapangan masing2…

OKlah..sampai sini dulu..aku nak minum plak ni..esok aku cita apa yang aku nak buat ngan supervisor aku.chiowwwwwww..

No comments: