Sunday, September 21, 2008

WW38

Salam..
Hummm..
Sepanjang minggu yang biasa-biasa saja. Minggu ni tak hujan langsung..Pagi isnin tak la bosan sangat pon..perabis kerja-kerja minggu lepas. Kalau nak harap aku buat dekat rumah, pakai tak sentuh langsung la..tgh hari isnin tu, aku dapat email dari kawan aku..ada voucher dari domino’s pizza..beli pizza satu dapat beli lagi satu dengan harga 10sen T&C. Hanya dekat Crystal Suite Bayan Baru Pulau Pinang. Apa lagi aku nak try la..Sebab ni 1st time nak mkn Domino’s Pizza. Baru aku tahu yang kedai pizza ni untuk take away saja.So, lepas kerja aku pon pi la kedai tu..nak ke kedai tu, aku kena pusing satu round about kat Bukit Jambul. Jalan jam sikit, sebab time orang balik kerja. Sesampainya aku kat Domino, aku bawak keluaq la voucher aku, tapi pikir-pikir balik, ish, banyak pulak aku nak melantak pizza. Last-last aku simpan balik. Aku beli ja satu set pizza..aku pilih pizza hot sambal apa tatau..Aku bawak balik rumah sewa aku. Sampai kat rumah, rumah kosong ja..tak dak sapa, time tu dah pukol 7 lebih sikit. Tunggu housemate balik, tak balik2 pon..aku pon bukak posa sorang-sorang sambil minum air sprite aku dapat free yang aku capai dalam fridge side by side aku. Saja nak promote fridge aku..kekekeke..satu gadget aku yang amat besaq kat dalam umah ni..nanti nak pindah aku tatau la nak pindah cam mana..

Hari selasa, aku bukak posa dekat rumah ex-operator aku. Depa buat farewell sebab dah nak balik Indonesia. Depa duduk dekat paya terubong, penang. First time aku ke situ. Rupanya area2 situ byk flat, apartment and condo. Cantik kawasan tu..Rumah2 kat situ dikelilingi bukit bukit. Aku pi situ ikut jalan Relau. Sampai situ, dah dekat maghrib. Berlari-lari aku naik pi umah depa. Rupa-rupanya aku antara tetamu terawal. Budak-budak tu seronok sebab lama tak jumpak aku..aku saja la buat surprise dating..ramai yang tatau aku nak pi. Semua pakat peluk aku..Sure orang ingat aku gatal dan teruk kan..tapi aku mcm dah terbiasa dah dengan operator aku..yang aku kenal la, yang tak kenal, aku tak la segigih tu. Makanan malam tu sedap jugak..Memenuhi selera aku..Semua masakan Indonesia..Dalam 10 minit lepas tu, baru la ramai orang dating. Jumpak gang2 lama. Habis makan time bergambar. Mak ai, time bergambar la berpeluh aku. Berpeluh segala celah yang ada. Mana taknya, semua pulon mai keliling aku. Semua pompuan tiba-tiba aku sorang laki kat tengah2 tu. Ada yang mai duduk atas riba aku pon ada. Ada yang duduk btol-btol atas konek aku. Pastu saja buat enjut-enjut..aiseh, kalau tak ramai orang sure aku dah stim..sib baik ramai..aku buat2 biasa saja la..lama jugak bergambaq. Letih..sedih jugak la sebab dah ada yang nak balik Indonesia dan lepas ni susah dah nak jumpak atau mungkin dah tak akan jumpak. Tak lama lepas tu aku balik.

Hari rabu, tak dak apa sangat. Hari Khamis, aku bukak puasa dekat Queensbaymall penang. Makan dengan engineering oeperator aku..Janji ngan dia nak makan kat foodcourt situ. Aku beli durian cheesecake kat secret recipe..saja la nak buat pembuka selera. Bila time buka puasa, aku makan la cheesecake tu dulu. Ya ampun, rasa tempoyakkk!!! Tak sedapppppppp!..mati-mati aku ingat sedap sebelum aku beli. Aiyak, aku tertipu..sib baik aku ada nasik ayam black paper hot plate aku. Tak la panas hati sangat. Lastly semalam jumaat, aku mkn dengan kawan baik aku kat Johnny Restaurant kat Queensbay jugak. Makan steamboat. Sedapppppp!!..1st time aku pi. Member aku yang kenalkan aku kedai tu. Selama ni aku jalan dan tak pernah pulak nak singgah kat kedai tu. Sembang lama dengan member aku kat situ. Sembang pasai kerja, belajar dan hidup. Dalam pukol 10 baru kami keluar dari kedai tu.harga pon not bad. Selesai sudah, aku drive balik kulim. Time2 pukol 10 mlm ni, bridge dah tak jam..oklah..aku nak tidoq dulu..kerja aku memang tidoq kan..tapi aku tak la tidoq kat dalam surau tempat kerja..aku tidoq kat katil aku saja..

2 comments:

Anonymous said...

sure ada yg minat sama hang frappe untuk berpacaran dgn jurutera melayu,, hiks...
-ojij-

frappe_crush said...

Ojij = Jijo Ka?..
Humm..takat la ni, tak dak org mau pon lagi..aku memilih sangat kot..kekekek

Frappe