Sunday, September 14, 2008

Minggu Lepas

Salam..
Seminggu sat saja. Puasa pon sat saja..Aku ingat dah 25 hari..rupanya 20 hari pon belom lagi. Why is it so long? Am I waiting for something? I dun think so.The rest of the week, I felt a little bit bored. Working on my routine of my life. Nothing much. I had a face to face session w/ my boss. Showing him about my current project. Have some chit chat for an hour. Did not have much time to go to gym even I have time. Tapi dalam kepala, just sooooooo malas to go. Did not go for swimming sebab this is Ramadhan month. Takut tertelan air..Mungkin kalau “ ter” tu ok lagi. But then kalau dah “ter” banyak kali tu, tak ke haru. So, as time goes on, rasa macam lemak dak manimbun-nimbun since aku balik dari US. Hummm..I don’t know, probably I feel so lonely kot now..tatau la..Is it the correct time for me to think about to have a special girlfriend? I don’t know. What I have, only friends..But they just come and go..Kadang-kadang, bila aku dah berkawan dengan orang, orang Nampak aku terlalu baik dengan orang-orang tu..sampai kadang2 depa pikir yang bukan-bukan pulak..mungkin aku ni mudah menyenangkan org yang aku kenal, tapi dalam hati, aku rasa aku tak betol-betol happy kot..probably I am just faking it in front of people?..I have no idea?..rasa macam buntu kadang-kadang tu.

Aku baru tahu yang minggu ni raya nanti hari apa..tu pon selepas bos aku tanya sama ada aku nak amik cuti extra ka dak?..aku dengan selamba badak tanya, hari apa raya..ish..apa la aku ni kan..it’s just that, I don’t have a commitment. I think…Orang lain yg dah beranak pinak mungkin have to think about where nak raya and so on. As for me, I don’t have to think about it at all. I will be back to my kampong as usual.. That’s what I did for the last couple of years..Everybody will come back to my hometown..My cousin, uncle etc..But me..yeah..routine dah rasanya. Tak rasa apa2 sangat kot..teruk la aku ni..

Pastu pulak, sepanjang ramadhan ni, rasa malas ni membuak-buak aja..apa dah jadi dengan aku..makin tua makin malas. Sepaptutnya benda cam ni tak leh jadi..balik kerja tak la letih mana sangat pon..pukak posa, mandi tgk tv..org azan isya je, aku dah rasa malas nak gi terawikh kat masjid. Aku buat kat rumah ja.. t upon bukan erveryday la aku buat..tapi alhamdullialh aku buat…

Apa la yang tak kena dengan aku..aku rasa macam empty semacam..Aku rasa ada jugak org pernah rasa macam aku. Apa la nasib kau labu..ka sebab aku keletihan fikiran plus letih puasa sekali..boleh ke aku bagi alas an ni..tatau la.

Aku ada dinner dengan kawan-kawan dekat hotel seri Malaysia..boleh la..not so bad..aku melantak biasa-biasa saja. Tak la teruk sangat..RM29 ringgit buffet dia..Aku ada jugak bukak dekat town. Jemputree Restaurant. Hmm..ok la..Cantek jugak kedai dia..Kat amana lagi aku bukak posa minggu ni..dekat AeOn Seberang Jaya..aku makan kat restaurant hongkie…ye kot pronounce cam tu..harga boleh tahan, makananan so-so..tapi kawan-kawan aku kata ok..so, ok kot. Bagi aku biasa saja.. ramai gila orang kat situ.

Ada jugak teman mak aku gi beli barang rumah..mak aku beli bunga..nak tukaq bunga dalam rumah..dah lama tak ubah kata mak aku..so, aku ikut saja la..tolong jadi penyeri mak aku..kekek..jadi mat bunga sat..harap-harap raya kali ni, rumah berseri sikit hendakNya…

No comments: