Monday, October 24, 2005

Hujan

Salams..
Dear Diary..(Cam citer Bridget Jones's Diary je)..
Hari ujan..ujan ujan dan ujan dengan lebat sekali..Aku nak gi kerje..hujan..Terpaksala aku memayung hari ni..Selamat payung aku besaq..Didatangkan khas dari bumi Malaysia..Rajen aku mengusung payung kesayangan aku. Kalau beli payung kat sini, semua kecik kecik..pastu bila angin kuat, payung kecik semua patah..tapi payung aku tetap kuat dan utuh..Aku bangga la pulak ngan payung aku yang berjenama Shell ini..heheh..Kalau time ujan ni, sure nanti basah kasut aku..Kasut aku dok pakai pi kerja ni dah berlubang kat tapak sebenarnya, malas aku nak gi baiki.Kasut ni elok lagi, tahan lama, cuma tu ja problem nya..nak pakai kasut lain boleh, tapi kaler lain la pulak..selalunya gi keja pakai kasut itam..ada kasut itam lagi satu, aku tak mau pakai lagi..cadangnya nak pakai bila balik Malaysia nanti..So, aku amik keputusan, pakai je trainners aku..Nampak ok jugak dengan cargo pants yang aku pakai.OKla set..
--------------------------------------------------------------------
Pergi kerja dan balik kerja.....
--------------------------------------------------------------------
Aku bukak posa telan nasik, sayor goreng and ayam masak apa ntah..aku sebat je..tadi kat cafe aku makan biskut sekadar nak alas perut time berbuka..so, bila dah makan nasik, kenyang jadinya..cepat2 mandi..aku takut aku ngantuk..Lepas abih solat, aku minum air pelam yang aku beli kat kedai kemarin. Sedap gak..Tadi aku beli scone 12 bijik..manyak btol..bukan la utk aku sorang melantaks, kawan aku pon makan jugak..Aku beli egg tart 12 slices..sedap..nyum nyum..tapi aku tak mknpon lagi, kawan aku dah mkn..aku beli buah kegemaran aku, anggur dan pisang..Aku dah mkn satu pisan own the way back home..anggur lom basuh lagi..Tgk tv citer without a trace..pastu layan citer swap posh..citer sex dibulan posa..aku tak paham, time bulan posa ja, banyak cita cam ni..kawan aku nak tgk, aku join la sekali..last year pon macam tu gak..saje je nak bg aku kurang pahala..apa nak jadi nih..Lepas tu, aku dah ngantuk..aku terus amik bantal aku, dan lompat atas katil.dan terus tidoq..Esok aku keja dalam kol 12tgh hari..so, lepas subuh, leh tidoq lelama sket..alamak, kawan aku dok berdengkor plak..kuatnya..cam na nak tidoqni..Aku tak abih lagi cita, kisah perjalanan aku ke europe..tak pala, nanti aku abadikan lagi dalam ni..aku nak stop dulu..ok, selamattt..

No comments: