Tuesday, May 05, 2009

Ringkas

Catatan Ringkas Untuk Diingati
- SP Setia dah launched macam Fitness Club. It's only RM600 ringgit per year. Waktu promosi kot. Dekat belah-belah sungai ara.
- First time, touch&go card aku jatuh dari kereta dekat tol jambatan Pulau Pinang. Terpaksa keluaq dari kereta untuk carik card. Melelong jugak aku cari, rupa-rupanya card aku terlindung disebalik tayar keta. Mulot dok merepek macam-macam masa dok carik..kakak tol tu senyum dekat aku..aku buat bodo ja dekat keta belakang..paham-paham la jambatan Pulau Pinang kan..Banyak keta..Lain kali guna smart tag..tapi guna smart tag kat brigde pon tak berbaloi..yang Q paling panjang, dekat smart tag la..FYI, sapa yg beli touch&go card dekat jambatan pulau pinang saja yang dapat discount. Bayar rm5.60 instead of bayar rm7 utk tol..so, kalo beli dekat sg. petani ka, kl ka, kena bayaq rm7.
-Labor Day, lepak sama kawan2 dekat QueensbayMall..Penuh manusia kat situ. Maklumla cuti..Penuh dengan warga kilang gamaknya..Banyak jugak sale itu dan ini..Sebab jarang berjumpa, ada yang komplen, badan aku dah membesaq..aku redha..dan aku bersetuju..(dalam hati dok kata, penat aku dok senaman segala benda, hasilnya, badan aku membesaq..hmmm, abis tu dah makan tak ingat dunia, ada lagi mau komplen)..
-Hujan kat belah kampung aku lebat tak terkata. Operasi mengorek longkang besar besaran dekat belakang rumah..rumah jiran..tiang pagaq rumah aku patah dilanggaq jentolak..nampak tiang cerucuk dalam tiang tu..sian tiang tu terkontang-kanting..Alhamdulillah, tiada lagi banjir harapnya.
-Servis keta. Takat ni paling murah aku pernah rasa. rm70 ringgit..Mungkin orang lain pernah ada lagi murah kot. Tukaq tayar keta sbb dah botak..abih dalam rm3oo lebih..
-Jumpak dokter, tanya pasal result blood test aku..Alhamdulillah, semua in good condition...

2 comments:

mofaaz said...

seriously RM600 ker gym kat sp setia tue...apa ada dlm tue?

frappe_crush said...

waktu promotion hari tu la mofaaz. la ni aku dah tak pasti..ada gym, squasy court, swimming pool, sauna etc.