Saturday, November 26, 2005

Salji


Salams..
Salji dah start turun kat UK..tapi kat north Scotland ngan South London..Kat tempat aku belum lagi..cuma a bery bery bitterly cold...Bila nak salji tatau..Tahun ni will be the coldest winter ever in a decade kat UK..Aku tak pon rasa sejuk sangat sangat lagi..sebab aku kan suka sejuk..Semalam hari Sabtu, tak buat menda sangat..Pi kerja saja..ramai manusia kat town..maklumla cuti hujung minggu..tapi yag aku perasan, kalo tak cuti pon, penuh ngan manusia gak..kompius..tak kerja ka org2 sini..ka semua pakat dapat benefit..sonok la camgitu..Sesampainya aku kat tempat kerja, aku masuk la changing room aku..Bila aku bukak locker aku, terkejut badak aku dibuatnya, sebab??..Locker aku kosong..barang2 aku semua sudah ilang..aiyooo..appaa..cam na ni..ada duet aku dalam tu sket.ada t-shirt aku ngan ada splint utk support jari aku yang patah dulu..dah tak dak..Aku kuaq pi kat receptionist, tanya, mana pi aku nya barang..dia pon terkejut, awat hilang plak..ni mesti ada org buat silap ni..dia tanya bapa banyak duet aku ilang, aku cakap tak lebih dari 5 pound..dia terus kasi aku 5 pound..abih banju ngan a few barang aku yang lain cam na?..dia kata, hang mai hari isnin lain, nak tanya org yang cuci tu..harap2 ilang jugak..boleh aku claim banyak2..kena claim byk gak kalo ilang, baju cap topman, splint tu mahunya harga 20pound..mungkin aku akan claim dalam 40pound..Kerja semalam letih seletih2 alam..dalam hati, dok ingat nak balik ja..

Gambar ni aku amik kat Arndale Centre..

Hari ni Ahad..aku gi kerja..nanti, aku tulis apa lagi yang kosong dalam locker aku..idak pon apa yang masih kosong dalam hati aku ni..hmmphh...SELAMAT PAGI..

No comments: