Sunday, October 04, 2009

Menanti Depavali

Salam..
Depavali nanti aku cuti 3 hari..Sabtu, Ahad dan Isnin..Tak sabaq nak have a long weekend again.
Xtbt minggu lepas tak la semeriah mana..post-raya katakan.
badan pon rasa lemah-lemah ja sebab mkn pulot byk sangat kot..bila dah lemah2 banyak tidoq..bila dah tidoq tu, apa lagi..makin lemah la jawabnya.
Terasa pemergian Ramadhan kali ni..balik rumah lepas kerja ada saja pengisian semayang terawikh..bila dah abis posa, pengisian tu tak terisi..dan terasa masa jalan lambat pulak time malam..nak main game, aku bukan antu game..nak tgk tb, tb kat umah sewa itam puteh..aiyo..haru..at least xtbt pasar ramadhan, aku replace dengan xtbt senaman dipetang hari..dah start berlari-lari anak keliling kilang..dah start angkat weight..buat ringan2 ja..aku tak mau dok berketol sana sini..dalam masa yang sama nak buang ketol2 lemak yang tertinggal..dan satu lagi, aku start main basketball balik..setelah lama aku tinggal..berpeluh-peluh aku..lari turun naik court..tapi yang aku heran, bau peloh bila aku main basketball tak sama dengan bau peloh bila aku dekat gym/jogging..tak ka pelik..awat lagu tu tatau..aku rindu kat bau peloh ni since last aku bau bila keluaq Uni dulu..hahah..tak haru ka lagu tu..
Kat court tu, aku sorang ja lah kaler gelap..yang lain, semuanya kuning langsat..lantak la, ada aku kesah..terlompat aku kesana kemari dalam court..rasa puas sampai tak terkata..main dekat sejam, hujan turut selebat alam..berlari lintang pukang masuk gym..dah la pakai baju puteh..adoila..melekat baju kat badan dan terus jadi lutsinar..nampak segala yang terselindung dalam baju..seksi seksi..hahaha...sib baik short kaler itam..kalo puteh jugak, mmg aku makhluk tuhan paling seksi lagi..kekkeke..
Usaha menghabiskan posa 6 tahun ni..tahun lepas, langsong aku tak buat..harapnya tahun ni lebih berfaedah dari tahun lepas..InsyaAllah..
Hujan dan ribut sepanjang minggu lepas..memang aku suka akan ujan..tapi aku gentar aku petirrr..
Hujung minggu melepak di rumah..Earthquake, aku tak rasa gegaran belah sini..Al-Fatihah buat yang meninggal dunia..Keliling Malaysia la ni macam2 bencana..rasa ketaq memang ada..Dengan ribut, gempabumi...hmmmmm...Adakah tandanya semakin dekat dengan akhir zaman..

No comments: