Sunday, October 18, 2009

Raya Indu

Sebelum beraya indu, aku sibuk dok bersukan basketball..berapa gelen peluh dah keluaq aku tak kira..
Sebelum beraya indu, aku ke Chawrasta Market buat kali pertama dalam hidup aku..Aku tau kewujudan Chawrasta ka Penang Road, tapi aku tak pernah pi..Aku pi nak belikan jeruk untuk si Limah dan Yam...Lepaih pada tu, aku singgah pekena cendoi Penang Road..tak makan sangat kuah santan cendoi tu..aku makan isi-isi kat dalam tu ja..jarang nak mai belah-belah georgetown di petang hari...dan first time jugak aku nampak entrance Komtar..







Kawan aku antaq aku ke Penang International Airport yang hanya sekangkang kera dari kilang..Aku tinggalkan aja keta dekat parking kilang..so, tak kena panas..parking kat airport kena bayaq 22 hengget untuk 24 jam..2 hari sebelum aku berlepas ke KL, aku siap mimpi flight aku terhempas..aiyo..penat aku dengan mimpi ni..nak terhempas, tapi dalam beberapa ratus meter, flight boleh terbang dengan selamba saja lepas tu..sib baik tak berkecai..
Am sama Ainul amik aku dekat airport..rajen depa..ingat nak naik ja kenderaan apa yang ada situ ke kl sentral.makan sat kat meriberown...vroomm ke rumah Ainul kat Salak Tinggi..melepak sama mak pak dia dan jugak makcik dia yang kepo..suka aku bila ada orang ramah..so, tak la sunyi sangat..pekena ayaq teh sama muruku2..raya indu katakan..lepas tu dalam pukol 12 bertolak ke Shah Alam..ni buat kali ke2 aku mai Shah Alam..Last sekali aku pi masa tahun 1988 kot..Pakcik aku bawak meronda tgk mesjid shah alam..Cantik jugak Shah Alam rupanya..tak la seserabut penang yang dah jadi ala2 Hong Kong sekarang..Tapi Penang tetap di hati..
Pi jumpak budak-budak Saina dekat Shah Alam..Lama tak jumpak..Buat jamuan hari raya ringan-ringan..sembang banyak2..Banyak pulak kawan-kawan yang mengandung..ada pon yang dah cerai..mungkin ada jugak yang dok fikir-fikir nak kawen..
Aku tidoq kat rumah kawan aku..sib baik ada rumah tumpangan..kalau dak, merempat la aku kat otel lagi..sib baik wife kawan aku tak kisah pon..dah la kawan tengah sarat nak veranak..aiyooo..due 3/11 ni...tapikan..disebabkan kekecohan kawan2 sekolah yang ada, terus wife kawan aku veranak ja malam tu jugak..dapat baby boy..3.7kg..berat tu..aku antara orang terawal tgk baby tu..dan jugak mendokong baby cute tu..terharu..sbb selama ni aku tak pernah pon pegang baby kecik2 ni, esp baru ja lepas bersalin...
Malam, aku melepak sunway pyramid..ada new wing dah la ni..lamanya aku tak singgah sini..Abes pada tu, melepak kat MMZ restoren..kedai mamak dekat bukit jelutong..sedap pulak mee dia...
Hari Ahad sebelum balik ke Penang, vrooomm pi IKEA..bersantap dekat Burger King kat situ...(tak singgah pulak rumah Deo, sempat tgk bumbung Brunsfield ja)..Bagi Yam jeruk yang aku beli kat Chawrasta tu..Rasain Yam, ikut lagi kak hang..kan dah kena kuis2 pasiaq gitu..kekekek..Membeli belah sakan jugak kat IKEA..










otel bujang ku..kekeke..

Lepas tu, pi ronda2 KL city..then terus ke airport..Balik Penangggg....Isnin, cuti lagi..replacement raya indu..Fuhhhh...lega..berbaloi-baloi..

2 comments:

K i a H R o N g G e n G said...

ambbooii purple i tell yoouuu..nanges delingggg!!!

ka pink? lariiiiiiiiiiiiiiii

frappe_crush said...

purple? pink? salah semua..ahhaah...
merah, orange, ijau, koko..wakakak..