Saturday, September 05, 2009

Pagi Yang Cerah..

Kini sudah terang..Pheww..berpeluh-peluh rini..dipagi Ahad yang blur-blur (sememangnya dah blur). Lepaih cantaih dahan-dahan pokok mata kucing, mata jadi terang benderang..Kalau dak redup ja kat depan rumah, ni rasa lapang dada..clear. abih semua dahan aku trim. Sebulan dua lagi, naik la balik ranting-ranting tu..lagipon, buah-buah mata kucing dah habis aku makan. Bukan aku saja yang makan, tupai pon tumpang sekaki..3 Bulan lagi naik la pulak kot bunga baru..Buah-buah pokok lain, semua da boliao..tinggai buah rambai sama buah nyoq ja..

Roti Jala buat yang tak berapa nak jala..

Ramadhan berlalu..belum pon meninggal kan aku..rasa macam puas pulak posa this year eventho puasa tak abis lagi. Mungkin banyak aktbt yang best aku buat gamaknya. Lepas tu pulak hujan dan redup ja sepanjang puasa ni, rasa sejuk dan tenang. Kalau nak rasa lapaq pon, rasa light-light saja.

Last Friday, 1st time lepas reja aku balik terus ke kampong. Dalam 530pm aku dah kluaq dari opis..Vrrooonmm ke arah Penang Bridge..Dalam hati " lantak la kalau jam pon, aku nak jugak balik bukak posa kat rumah"..sekali bila sampai ke susur masuk jambatan, langsung tak jam..owh..hati aku berbunga-bunganya happy..lancaq ja aku bawak gheta..langsung tak jam..Alhamdulillah..pukol 6:05pm aku dah sampai. Aku harap nanti, time Jumaat sebelum raya, brigde tak jam lagu ni jugak..Kan senang..Kalau nak jam pon, mungkin sebab ada keta rosak tgh2 jambatan..Kesian kat sapa2 yang rosak keta kat tengah tu..mesti rasa bersalah, malu, geram semua ada..Bila dok rosak tgh2 jambatan, keluaq dari gheta, cuba tgk berapa banyak gheta yang dok queue kat belakang..Mesti dapat satu permandangan queue yang indah..dan dalam keta orang dok Q tu, muka masing-masing sentap ja. Best kalau dapat amik gambaq, then antaq masuk paper star..sure dapat 50 hengget..hikhik..

Dapat satu news ni dari sepupu aku..ada budak tepeng ni, asyik dok call dia mintak nasihat..Asalnya silap nombot tepon..tapi sampai kela (sampai sekarang), dok tepon lagi mintak nasihat..Disingkatkan cerita, dia umoq 16 tahun..Mak Melayu Pak Indu(India I mean). Bercerai. And dia dok sama mak dia..Duduk dikelilingi rumah indu sama cina..yang sedihnya, mak dia hari-hari bawak jantan bawak balik rumah.tanpa segan silu dok telanjang bulat sama jantan having sex depan dia..kalau sekali dua tak pa..ni hari-hari dia tengok..yang paling keji, kalau mak dia tak dapat jantan, mak dia jadikan dia sebagai sasaran..mak dia main yang dia punya konekla..mak dia suruh dia nyonyot tetek mak dia la..aiyoo..memang rosak sangat..mak apa pon aku tatau macam ni..kesian jugak kat dia..takut nanti, lama-lama dia akan bertambah rosak dan rosak..hari-hari dia dok ghiyau dalam talipon mengadu domba kat sepupu aku..cam na la nak buat..hmmmm...

2 comments:

Anonymous said...

fuhh cite kat bawah tu penuh sensual sekali yang ala DH la plak.. ekkekkeke, mujur baca waktu malam ni...
sian kat budak tu, 16 tahun.. hmmmmm ,kena adu kat JAI Perak ni

-ojij-

frappe_crush said...

aku rasa, bukan dia ja ada this kind of problem..ada lagi orang kat luaq sana ada masalah yang sama..cuma tatau ja.