Friday, June 05, 2009

Mayat

Pi Qbay dipetang hari. Ingat nak senaman..Tapi kawan aku ajak teman pi beli gelang sama cincin dekat poh kong. Aku temankan sat. nak langkah kaki, hayunan jadi lembab ja. Aku tolong pilihkan jugak..cantik gelang sama cincin tu. Aku amik kesempatan beli handbag untuk mak aku sempena birthday dia. Sbb kawan aku ni pompuan, dia tolong pilihkan jugak..last2 beli handbag braun buffel..cantik..aku rasa puas hati..tiba teringat nak beli wallet aku sekali..wallet yang dah ada, dah dimakan dek zaman..aku beli kat situ jugak..Pandai kawan aku pilih..aku pon pandai jugak kot..

--------------------------------

Dah lama aku tak makan Subway... Ditengah hari yg panas, deruan angin laut yang kuat, aku melantak subway 6inch set subway club. 12 hengget setengah. Semua ditanggung beres kawan aku..aku jamah saja..pala dok nyut nyut lagi..telan ubat sebijik dua..abih makan, aku teruskan deruan enjin pi semayang dekat Jalan Perak. First time aku pi situ. Jauh sikit dari kilang. Teman kan kawan aku nak amik barang kat umah makcik dia. Besala, masjid penuh. Lepas amik ayaq semayang, aku amik tempat duduk di hujung masjid. Selesai solat sunat, aku duduk bersimpuh lama..bau semerbak apa aku tak sure..lama2 aku macam familiar dengan bau ni..aku pandang sebelah kanan..rupanya, aku duduk sebelah mayat..ada mayat rupanya hari ni..tajuk kutbah pasai, balasan Allah pada orang yang berzina, minum arak, mencuri dan sbg. Isi kutbah memang membuatkan aku kecut perut dan menggerunkan dengan balasan tuhan. Dah pulak duduk tepi mayat..insaffffffff..banyak dosa aku rupanya.

2 comments:

K i a H R o N g G e n G said...

bau kapur barus ka?...

mofaaz said...

hahha...bleh putus jantung aku nih