Sunday, November 23, 2008

Feel the rain on you skin.

Salam...
Minggu yang kurang memberangsangkan buat aku. Awal minggu ja memang dah rasa tak sedap badan. Rasa macam tak larat semacam. Namun, aku tetap menggigihkan diri aku ni pi rumah kawan aku semata-mata nak mencarik kemeriahan untuk dikongsi bersama. Aku ke Pulau Sayak (Sabtu minggu lepas), untuk makan malam ditepi laut bersama-sama dengan family kawan aku. Gigih btol aku nak pi menempek kat family orang. Memang muka tak malu. Tapi, apa aku kisah, aku nak pi makan dan aku tak mintak pon diorang bayaq kan. Sampai dekat Pulau Sayak pon dah maghrib. [Pulau Sayak, bukan sejenis pulau, tapi sejenis tempat ditepi laut di negeri Kedah. Mee udang, humm..udang sedap, tapi mee tu orang kedai patut buat lagi sedap lagi.

Aku ke symposium dekat Hotel Equatorial, Penang. I spent a whole day over there just for hearing and taking some new technical staff (papers) being presented. Fikiran aku memang melayang-layang dari pagi sampai la ke petang, sebab aku tak sihat. Selamat la masa tu tak batuk lagi. Dari satu hall ke satu hall aku bergerak untuk dengar apa yang dibentangkan..Semuanya tersusun mengikut jadual, depends on which hall do you want to attend lah..Lunch dekat situ..aduh..sedap..tapi, mulut saja yang tak berapa nak berselera. Apa-apalah..

Balik dari symposium, sent my friend back home, then aku straight away to PISA. Dalam hati nak sejukkan badan dalam ayaq..Spent one hour there. Bila dah dekat rumah, aku rasa makin tak sedap badan. Memang aku tak patutnya pi swimming. Memang rasa badan dah tak best tahap cipan.. Amik panadol dalam frigde, telan 2 bijik. Aku sorang-sorang dekat rumah. Housemate semua dah balik kampong halaman cuti sekolah. Tengok tv sat, then masuk bilik terus lelap sampai ke pagi.

Awal pagi dah sedaq..badan memang rasa cam syial..kekekke..tak sedap ..Amik talipon, sent sms kat boss, kata aku tak sihat.tak larat nak pi kerja. He adviced me to go to clinic. So boleh dapat mc. Woke up around 11 am. Amik cap aku, terus ke clinic..perut pond ah lapaq. GP bagi aku ubat-ubat yang berkenaan and dia bagi aku mc as well. So I don’t have to take leave then. Aku rehat seharian dekat rumah. Memang bosan. Petang aku pi lagi bereksersaiz..ingat nak keluarkan peluh..memang peluh keluaq banyak dalam ayaq..

Rabu, aku ke ofis semula.tahap kesihatan still tak memuaskan. Batuk pulak menjadi-jadi. Aku rasa tak selesa nak batuk lebih-lebih kat dalam cube. Tengok my cubemate pon mcm tak selesa dengan kebatukan aku. Ubat batuk yang batuk aku isap beberapa jam, sekali, aku isap macam 30 minit sekali..mampos la..Dengan badan yang tak sihat, habis kerja, aku terus balik ke Kulim. Tujuan utama, nak amik roadtax. Nak balik ke rumah kulim, memang aku tak balik kot, sebab tak ada sapa-sapa..Melantak KFC kulim, lepas dapat roadtax, aku drive balik Penang.. Memang letih dan memenatkan (samakan maksud kedua-dua perkataan tu). So I got my new roadtax lah..mati pulak 19/11/2009.

Minggu ni I met my friend yang nak ke Folsom. Lunch dengan dia dan kawan-kawan cina aku 3 orang lagi. Tak sempat nak sembang lama-lama time lunch. Maybe, sebelum dia ke Folsom, kami jumpak lagi lah..Malam, called my friend to have dinner together dekat kedai mamak. Dekat USM..lama jugak sembang..Like to spent time talking about my “hidup”, my kerja with her. Talk talk talk..sedaq2 dah malam..Sent her back to hostel, then aku balik. Bukan tv, cita antu Puaka Nang Rapik ada lagi 5 minit nak habis.. Tak kuasa aku nak layan cita antu tu. Mandi-mandi, layan paper depan tv, then terus ngantuk disebabkan ubat batuk yang aku telan.

Last day in Penang, lepas kerja, aku pi queensbaymall. Jumpak kawan aku kat situ, dia baru abih tengok cita Madagascar ngan girlfriend dia. Pi melantak Hagen Daz kat situ walaupon aku tgk dok batuk-batuk. Mampos la. Bukan aku bayaq. Sedap pulak eskrem strawberry cheesecake ni..aku hantu coklat, tapi perisa ni sedap pulak..

Hujung minggu – buat lemak kat rumah. Jawab panggilan talipon, basuh baju (mesin basuhkan, tapi aku basuh pulak dari tempat mesin basuh ke tempat spinner. Bukan mesin otometik. Basuh dan selawat 3 kali. Perah dan campak. Sidai dan biaq beberapa jam.
Arghhh..ngantuknya(time aku tgh taip ni sambil dok tgk CSI). Pi kenduri (Pi make gulai, bak kata orang klate). Pi K4, beli barang-barang untuk rumah. Jumpak agent insurance kat kedai mamak..Sembang-sembang pasai insurance etc.

Jom heboh kat penang, stadium batu kawan. Aku pernah pi Sure Heboh dekat penang back in 2002. pas tu aku dah tak jejak dah. Ramai manusia..tambah-tambah pulak time cuti sekolah.

Dah..Feel the rain on your skin..(ni ayat terakhir aku utk entri ni, sebab tiba2 aku dengaq iklan pantene (pronounce dia bunyi PAN TEN, Baku kan)..cam bengong ja..

4 comments:

DeLinn said...

uhuh, hagen daz

Anonymous said...

ingatkan ice cream cheesecake tue kat banskin n robbin

-faaz-

frappe_crush said...

Delinn- tunggu hang mai, tak mai mai..aku melantak dengan orang lain.

Faaz- aku tak pernah lagi makan eskrem kat baskin. Nanti boleh nak try jugak. Faaz, hang orang penang ka?

DeLinn said...

alaaaaaaaa