Sunday, October 26, 2008

WW?

Salam..
Minggu ni berakhir cepat bangat! Isnin sampailah ker Diwali..Sampai dok menaip ni aku masih di Damasara..Mata pon dah laloq..dok sembang sikit-skit dengan Delinn..

Minggu ada adik beradik (saudara) meninggal mati lemas..baru umur 4 tahun..lemas dekat sungai..Kesian..Biru mulut arwah..Dah sampai ajal dia..

Minggu ni dok berpikir-pikir nak ke open house kat kl ke tak...kebetulan pulak dapat sakit tekak..aku selalu kalau sakit tekak tak btol-btol jaga, mesti melarat ke batuk..batuk aku kalau batuk sikit-sikit tak apa, selalunya mesti batuk aku sampai keluaq kahak ijau..itu yang aku tak suka..kadang-kadang kahak tu sampai berdarah-darah..dan kadang-kadang kalau terdesak sangat, telan kahak balik, kalau dah tak ada tempat nak ludah..(selalu gak buat)..

Hujan pulak melampau-lampau minggu ni dekat utara ni. kesian dekat tuan-tuan rumah yang dah dapat banjir berulang kali. Alhamdulillah, area rumah aku tak pulak kena banjir. Dekat rumah sewa pulak, angin kuat..Beserta ujan yang lebat serta ribut petir..Yang aku bestnya kat rumah sewa, masa dok tidoq, tiba-tiba selalu terdengaq mcm hantu masuk bilik..kelajuan angin masuk ikut celah-celah tingkat menghasilkan satu bunyi yang "menghantukan"....seram jugak bunyi.tapi kalau dah lama sangat, terus jadi tension, sebab nak tidoq pon susah..apa lagi, amik bantai pekop telinga and back to sleep lah..

Hari jumaat lepas, on the way nak balik ke mainland, jalan jam macam biasa..tambah pulak hujan..tak tau lah kot kot ada lori melintang kat tgh2 jambatan tu..Malas aku nak naik jambatan..Amik keputusan nak usha belah feri jam dak (walhal aku dalam hati dah tau, mana2 tempat pon jam)..aku cuma nak cepat bergegas dari pulau ni..susah btoi nak keluaq..semua pakat nak cabut sebab cuti hujung minggu yang panjang sempena deepavali..Alhamdulillah, dalam sejam jugak aku beratoq naik feri..dapat jugak naik..kalau aku naik jambatan, aku tatau berapa lama aku nak kena Q..As the ferry meluncur meninggalkan island, aku dapat saksikan satu keindahan unik pulau pinang diselebungi awan gelam, dan petir sabung menyabung dan dibayangi kabus putih yang hening (ish, hening ka penang?)..Nampak satu panorama yang menarik...lama aku dok perati kat luaq sambil berdiri tepi feri tu..macam dalam cerita hantu pon ada..

Malam jumaat, bertolak, ke kl..minum ubat batuk awal-awal sebab aku tak nak kacau orang..baik aku tertidoq dengan ubat batuk. Sedaq dari tidoq dah dekat nak sampai KL..bukan la aku tidoq mati sangat pon..aku sedaq la jugak..cuma rasa selesa dengan high ubat batuk tu..Sampai KL, member aku amik bawak ke Damansara Height..Umah dia kat situ..Solat subuh aku sebelum tidoq, sebab sampai rumah pon dah kol 530pagi lebih kurang..tidoq sampai kesiang..tengah hari Open House dekat bangi..Petang open house dekat Damansara Height..Jumpak member-member lama..Alhamdulillah meriah..makan-makan sambil dok mandi kat swimming pool situ..mendugongkan diri la lebih kurang.. Malam aku tak larat nak keluaq mana..layan movie wanted, sampai movie tu yang tgk aku pulak..tidoq sampai pagi..

pagi-pagi gosok2 gigi..dalam kepala nak pi Dato' Keramat..Nak gi umah member sama belajaq dulu.lama tak singgah situ..Ikut saja langkah kaki ni..Panggil teksi, terus pi ke Bangsar, naik putra ke damai..menapak dua tiga langkah, sampai ke destinasi..kemeriahan dah terasa masa aku dekat pintu pagaq lagi..aku tersenyum sampai ketelinga..satu family yang meriah menyambut aku..aku makan nasik berlaukkan macam-macam yang sememangnya faberet aku..aku pon tau depa masuk peberet aku..tima kasih makcik.sedap sekali makanannya..Kenyang perut.. Sedaq-sedaq dah dekat kol 2pm..mati la, tak keluaq lagi dari situ, sebab dah janji ngan Yam nak jumpak dia kat KL Central..Apa lagi, mintak diri dan terus catwalk ke Stesen putra balik dibawah sinaran mentari KL hari ni..Memang aku lambat pon..yang dah called masa aku on the way ke KL Central..Sampai KL Central, beli rasa mas..which is oso known as Ayam mas..peberet aku dari dulu..Lari lari anak bak berlari dari safa ker marwa nak jumpak Yam..salah lorong pulak..bukan ketibaan tapi perlepasan..larik lagi..kali ni tak lari anak dah, jalan ja mcm org dah penat..Heyyy..there you rrr..dua orang beb ada lam keta..Yam and Delinn, walhal masa tu aku tak cam pon yang mana satu Delinn or Yam..kekeekk.Kompius..Yang banyak cakap Delinn time tu, yang aku ingatkan Delinn tu Yam dan aku tatau langsung yang sorang lagik pompuan dalam keta tu adalah Delinn..kekekek..Aku tak cakap banyak..Malu konon..Nanti aku edit lagi entry ni..ngantuk la...

4 comments:

Anonymous said...

lol kol 2 baru hang kuar ka..isskk!!!

Mama Akif said...

inikah tuan tanah yg berdiri tegak di pintu umah alangz masa aku sibuk2 nk balik tu????

frappe_crush said...

mmm...ntah lah..tak perasan la pulak.. :)

Deo said...

"Yang banyak cakap Delinn"
Lain kali tak payah confuse lagi, tutup mata pun kau boleh tahu. Wakakaakaka