Tuesday, March 16, 2010

Awan Kelam

Salam..
Sejak dari dolu-dolu, aku suka tengok awan kelam..awan berarak gelap menyelubungi pelusuk alamaya..aku rasa bukan semua orang lagu tu kot..mungkin ada tafsiran yang tersirat kan..aku rasa tenang bila tgk awan gelap bawak ayaq hujan..aku makin terangsang kalau ayaq hujan dah melimpah mencucuri atap romah..rasa donia aku yang punya..tak ka pelik..cuba try!..dengaq ayaq hujan dok tap tap tap menderu-deru kat bumbung tu..apa yang hgpa rasa!..ahahah...waktu kecik-kecik, arwah tok selalu kata bila nampak awan gelap..lagu ni " tu, pokok hujan gelap gelita dah tu..mai masuk ghumah kaih!"..tiba-tiba rasa rindu kat arwah tok..



--------------------------------------------------------------------------------------

Kasut..

Kasut jogging NB aku terkoyak sikit..aku tak rasa nak beli baru..terkoyak tu pon salah aku jugak..hujung tali kasut yang keras tu tercucuk kain kasut tu..disebabkan aku lari dan wujudnya friction stress strain segala mak nenek, benda alah tutuk cucuk baik punya sampai terkoyak..aku suka kasut ni since dia ringan yang amat sangat..sejak aku beli hampir 3 tahun lepas, aku memang guna dia sampai tak bernapas..basuh pon tidak..sia dah berdanoq!..kesian dia..nak ja aku tulis karangan darjah 6, aku sepasang kasut!!!..sure penuh makna dan derita..kekek..

--------------------------------------------------------------------------------------

Jagung..

Pokok jagung dah besaq!..aku menanti hasil tuaian ditepi romah..cepat la jadi jagong..

Pokok terung dah besaq gebu..terong dah aku makan..terong bulat..

Pokok peria..ish..awat peria ni ketot ni..bukan pon peria katak..peria pon dah aku makan..rasa puas makan benda tanam sendiri kan..

Pokok limau mati!!!!!!!!!!!...awat tatau..tiba2 ja mati..kucing pi kencing situ ka..ka aku yang salah pi pancot situ..choi!

--------------------------------------------------------------------------------------

Tambun..

Nak pi tambun mandi manda sabtu ni sama kawan-kawan sekolah...vroommm!!!..

EOM..

3 comments:

Radhi Dahlan said...

Frappe, pelik jugak kalo hang suka tgk awan gelap... sebab banyak misterinya.. hahahahah...

Aku suka tgk laut! Sangat menenangkan tapi takut jugak sbb tk tau berenang! hahahahaha

DeLinn said...

dekat rumah parents aku tuh

frappe_crush said...

Radhi Dahlan - misteri alam maya..kalau ada puting beliung kat msia ni, ntah2 aku bertambah-tambah la minat nak tgk..mesti lagi haru..heehhee

The Rambler - Jauh gila dari romah aku..aku nak singgah RnR Sg. Perak..nak beli tongkat halau ulaq dekat orang asli dok juai2 kat situ..