Sunday, November 08, 2009

Sepanjang Minggu

Salam..
Sepanjang minggu, aku menciretkan diri..sat sat, berlari ke toilet..sat sat berlari ke toilet..aku ada satu ja toilet kegemaran..abih tu kalau toilet peberet aku occupied, terpaksa la aku terkepit-kepit menahan keciritan..Asalnya, kes ciret-ciret ni start dekat kampong lagi..now mereebak sampai aku..nasib baik aku tak dak pulak muntah-muntah. Kalau dak, lembek satu badan aku..ayaq keluaq kot ataih sama bawah..Aku tak amik MC pulak..ada demam sikit..tapi pi klinik lepas waktu kerja, dokter bagi ubat, aku balik rehat..Walaupon aksi keciritan, aku tak selesa kalau tak pi senaman..jogging at least..rasa tak lengkap waktu petang..Kalau balik umah sewa pon, bukan nak buat apa..tidoq jugak kerjanya nanti. Hujan rajen pulak turun dipetang hari. sat sat rintik-rintik, sat2 lebat..potong stim kalau aku nak main basket court basah..mau kalau pulon main jugak ada yang telentang kat court..Sepanjang perut aku tak sihat, aku telan la ubat sakit perut sama ubat demam dan jugak ORS (Dehydration Salt)..Alhamdulillah, now dah ok..

Ada Annual Dinner hari Jumaat lepas. Temanya Fashion Runaway Shimmering Night..Buat dekat E&O Hotel Penang.. Memang granddd...Semua orang bersinaq-sinaq gitu. Makan pon best aja..Aku layan saja..Dancing Group dari mana ntah buat performance..aiyoyoyo..meletopppp..!!!..Yang paling aku layan, lagu Lady Gaga..Poker Face..Tu tak kira dancer2 yang pakai ala2 penari bogel lagi..kekeke..seksi gitu..suker suker..hancoq aku ni..hishhhh..Grand prize utk lucky draw, dapat umah sebijik kat penang!!!!!!..Anda percaya..ekekekek...Tak la..TB 52 inc" yang reganya dalam 25K..Dan yang pasti, aku tak bertuah..aku bertuah dapat door gift yang cute dari komiti..





On Saturday, ada kenduri Aqiqah..rumah pakcik aku..kat depan rumah aku aja..meriah...bukan catering ok..(beliakkan mata ke Yam)..buat gotong royong kampong..pukol 8 pagi ja, dah ramai pakcik2 kampong mai..semua pakat bawak pisau potong daging masing-masing. Makcik-makcik kampong, sibuk dok potong sayoq sama dok persi segala benda..Aku?..aku amik parang, takek ikan talang..takek tulang..best..Menu, sup daging fanas2, daging masak itam, ayaq asam tomato, gulai ikan talang, sayoq kerabu timun cabai, dan buah buah..ayaq?..sirap bijik selasih..I likeeee!!..Aiyo, tengah hari, ramai gila orang maiiii..Maklum la, pakcik aku orang kenal kat kampong tu..Abih orang kena Q untuk dapatkan meja dan makanan..Bayangkan betapa ramai..sampai tak cukup tempat..Aku jadi mentara light-light saja..Dalam dok tolong-tolong, ciret dan ciret...aiyomaaaaa...larikkkkkk ke toilet..bocoq bocoq..

Pi HomeDec 2009 dekat PISA on Sunday morning..mak aiiiiiii...ramainya OC...Parking pisa yang sebesaq alam tu, FULLLLLL!!!..Maklumla, last day..so, banyak la segala discount2 hebat..orang pon tak mau la melepaskan peluang last day ni..buleh dapat murah..Fuhhhh!!!..berpeluh jugak aku dalam ekon pisa tu..bergesel sana sini..sebab rapat sangat..dah la aku tak pakai spenda..bila lalu kot depan or bontot orang, kena la tutup2 sikit ngan tangan..waaaaaaaaaaaaaaaaa....risau aku satgi orang terasa adek aku..kekekeke..kalau seluaq jeans ok lagi, ni aku pakai seluaq cotton british india yang bermude tu..aduhhhh..budget nak suruh angin masuk awalnya kan..rasain!!!!!!kekekeek..









1 comment:

K i a H R o N g G e n G said...

wahhhh cantek orkid tu..pink ka colornya?

pic hang yg melatop time dinner mana? awat tak amik pic penari tu...lalallala

aiyooo .. i like..i like sirap selasih