Saturday, November 28, 2009

AidilAdha 2009

Salam..
kembang kempis idong aku untuk siapkan project aku..frustrated gila bila robot aku tak menjadi..asyik terencat saja robot aku..naik menyampah aku..hati dah dup dap dub dap..cepat la beri aku petunjuk utk bagi jadi robot aku berjalan tak terencat..

Aidiladha kembali lagi..Alhamdulillah, aku masih hidup atas kehendakNya..Aku harap Aidiladha 4-5 tahun akan datang, aku akan berada ditanah suci Mekah sama macam jemaah haji yang tgh menunaikan haji sekarang ni..Harap-harap hidup aku masih panjang dan akan dipermudahkan urusan haji aku nanti..Amin..

AidilAdha tahun ni, tak semeriah tahun2 sebelum ni..tinggal kami berdua saja..yang lain semua tak balik..pada hari raya aji pon, makan ketupat berdua saja sebelum pi mesjid semayang raya..rasa sunyi..sunyi..sunyi..Lepas solat raya, terus balik rumah..sunyi dan sunyi..tiba2 kring kring..kring kring..(mana ada talipon aku bunyi lagu tu kan)..Soalan pertama, Bang Own buat apa tu.??..hihihih..tgk tb la hari raya..Kami nak balikkkkkkkkk!!!!..Kami bosan sebab kebiasaannya kami raya kat kampong, tiba2 raya tahun ni, tak balik kampong, kami rasa macam mati kutu..tgh hari kami sampai kampong..!!!!!..Heheh..seronok aku, sebab ada jugak yang nak balik kampong..Kenduri Korban pon bersepah-sepah..aku pi yang mana dan saja..yang tak dan tu, kiranya aku tidoq kat bilik...

Malam raya pertama, layan wayang kat LandMark Central..Cerita Ninja Assassin. Si Rain berlakon..Aku layan..darah bersepah-sepah pancut sana sini..banyak action..Best jugak cerita ni..Tambah pulak, seat panggong ni sedap dan selesa...Panggung ni baru bukak hari raya pertama lah..semuanya nampak cantek dan teratur..aku rasa puas hati takat la ni..lepas ni, aku nak tgk wayang, aku tak payah la nak pi jauh-jauh..Kat kampong pon dah ada panggong wayang..

MInggu depan nak tgk Twilight Saga: New Moon..Last time aku dah tgk cita ni..so ni kesinambungan dia..Kawan aku kata jalan cita dia slow..aku tatau la slow lagu mana...aku kena pi tgk jugak..Cita 2012, aku tak pi pon tgk..Aku rasa aku tak akan tgk kot, sebab aku takut Akidah aku sedikit sebanyak aku terpesong sikit-sikit..Aku bukan kuat sangat pon..Daripada aku terpesong, baik aku tak pi..lagi pon cita tu biasa-biasa ja aku dengaq kata..CGI dia yang meletop..Apa2 lah...harapnya aku tak rugi tang mana pon kalau aku tak tgk..

Tgk xmas carol last week..yang 3D punya..kena bayaq 15 hengget kat Gurney Plaza..1st time tgk 3D..hmmmm..mungkin aku dah letih satu badan lepas kerja, aku rasa tak best pon cita dia..mungkin sebab katon sama kot..aku tak minat katon..

Aiyoma...dah nak masuk bulan 12..cepatttttttttnya...nombot 2 jangan tinggal kan aku lagiiiiiii..aku belom bersedia..belom cukop iman didada, belom ada yang mahu..hmmmmmmmm..

3 comments:

K i a H R o N g G e n G said...

ayat last tu mahal ok "belom ada yang mahu" mau apa? ekekkek

May you and your family have a very blessed and happy eid day!

Anonymous said...

ekekekek yam,lagi mau tanya??? takde org yg sudi atau kau jual mahal prapp? ops lari//////////

-ojij-

DeLinn said...

pi la tgk 2012, hang mesti suka. Takdaknya haih terpesong akidah. Jangan risau. Takkan benda2 yg tak sepatutnya kita absorb, kita nak absorb?