Sunday, January 11, 2009

Freestyle & Breaststroke

Salam..
Minggu baru diawal tahun baru kerja. Mood cuti ada lagi sikit-sikit. Minggu kerja ni, aku nak duduk lama pon tak best aje. Bisol aku tak baik-baik lagi. Kalau salah duduk tu, memang sakit tak ingat punyala. Antibiotik dah letih aku makan. But still tak surut-sutut. Start minggu baru ni, aku tak pergi ke gym langsung lagi. Berat hati nak pi sebab bontot tak sihat. Kang tersilap press, mahunya terjerit sakit aku. Idak pon bisul pecah berdarah-darah. So, aku pi mendugong saja kat PISA. Kalau pecah pon, automatic cuci dalam air macam tu. Senang sikit..Dibilas dengan ayaq klorin yang sedia ada. Hahaha. 3 Kali aku ke Pisa minggu ni, tengok-tengok bisol aku dah tak keras..Masuk ayaq ka?..Sebelum ni keras nak mampoih..Kemungkinan untuk pecah tu ada. (My water broke??..ayaq ketuban ka)..Hahaha..Malam tu, bila aku tidoq (tidoq skema, mengiring sebelah ja sampai pagi), bisoi aku pecahh…terpancut-pancut darah,nanah dan seangkatannya keluaq..basah lencon boxer aku..kalah orang terkencing dalam seluaq..so bayangkan lah betapa besaqnya bisoi aku..Time tu, badan dah rasa tak sihat..rasa semacam ja..rasa satu renjatan nak demam, pening (PMS ka?? hahah)..Tapi disebabkan bisoi ni, aku memang jatuh sakit dan amik cuti sakit..Tak pernah ada bisoi sepanjang hidup, ni la first time..

Humm..cakap fasal freestyle dan breaststroke, aku masih dok penin-pening lagi..Awat aku berenang breaststroke lembab macam kura-kura, tapi kalau freestyle, ok saja..Kalah salah teknik kot. Sampai budak kecik pon potong aku time breaststroke..Aku pon kompius apa yang tak kena..salah kuak ka atau kaki salah push?..Waktu aku dok berenang, time tu la jugak aku dok kaji apa yang tak kena..Ada sapa-sapa teringin nak ajaq aku dak..Kesian pulak kat aku..Mungkin aku tak larat nak push sebab bisoi kot..Alasan yang langsung tak leh diterima akal..

Awal minggu jugak, aku rasa seronok, sebab kerja-kerja aku yang tahun lepas dah siap. Aku bersiap sedia untuk buat benda baru dari customer..Project baru yang lebih mencabar. Aku harap aku akan lebih bersedia kali ni. InsyaAllah.

Aku ke GNC beli benda makan untuk kesihatan aku. Ada promotion awal tahun ni sampai 11hb Januari. Beli satu dapat satu..Aku beli lah..so dapat la satu. Habis duit la jugak. Janji aku seronok dan puas hati.

Sambil dok menaip ni, sambil dok tengok Mawi ngan Ekin kawen. Naik kuda putih tu. Kesian pulak tengok kuda tu panic nak lari-lari sebab bom-bom sampah tu..Bayangkan kalau kuda-kuda melompat, tak ke terpelanting kebelakang…Mak aii..lawa gila baju Mawi ngan Ekin. Bersinaq-sinaq..

Oklah, aku nak semayang isya’.

2 comments:

Radhi Dahlan said...

Aku swimming tak pandai, n i cant even float myself... eekkekeke...
Terror hang frappe swimming eh?

frappe_crush said...

tak dak la terer mana Didie, pelan-pelan kayuh saja..