Sunday, January 18, 2009

Cuti CNY

Salam..
Minggu yang dinanti-nantikan..apa yang akan jadi pada kilang aku..Open Forum with our CEO in Santa Clara..Seperti yang dijangka, tahun ni tak dak increment. Economic crisis menyebabkan profit margin jatuh 90% untuk Q4. Future profit pon cannot be forecasted due to ekonomi yang menggila. Apapon, during this meltdown, bonus tetap ada..last bonus dapat last December 2008.. Next bonus will be on 30 Jan 2008..Appraisal tetap akan diteruskan untuk stock grant. Apa-apalah..aku just go with the flow sajalah..Malas nak pikir lebih..Kalau pikir lebih-lebih, memang aku risau takut kena buang kerja..Mana tak nya kalau kilang tutup, dengan aku sekali tutup..

Minggu ni aku baru tgk ada iklan SPC Mara. Aku tak pasti bila iklan ni keluaq. Tapi aku rasa masih baru lagi. Aku bukak laman web mara last 2 weeks tak dak pon. Hajat dihati nak jugak apply SPC 2009/10 ni. Tapi masa utk apply amat la suntuk untuk aku. Nak apply kena antaq result degree ngan masters (semua benda ni kat kampong halaman). Tarikh tutup permohonan 23 January. Mana nak dan!!!!!.Bila depa tgk degree and masters ok, baru depa antaq borang permohonan. Nak sampai ada la makan 3 hari. Kedah pulak cuti Sultan Kedah..Pejabat pos tutup lagi.Nak isi borang lagi..Nak pos balik lagi..So, memang tak dan. Kesimpulannya aku tak mau apply this year. InsyaAllah, kalau ada rezeki, next year aku apply..tu pon kalau ada. Best dak kalau buat part time PhD?? Aku masih berpikir-pikir. Tapi rasa macam lama saja nak selesaikan. Tawaran ni dah keluaq kat kilang..Tapi aku masih gusar..

Sejak tahun baru start ni, aku meningkatkan usaha aku meningkatkan stamina. Hujung tahun lepas, aku rasa macam semput-semput saja. Mungkin sebab cuti lama. Bila cuti lama ni, langsung tak exercise. Ni tahun baru cina pulak nak mai, aku cuti lagi 2 minggu. Habis segala cuti tahun yang ada. Kan best kalo kerja dengan kerajaan, cuti 30 hari..Ni cuti tahun 14 hari saja. (Banyak komplen plak). .Haiii, pakai buat lemak lagi kat rumah nanti. Hujung minggu lepas aku ke Mengkuang Dam lagi..Sambil berjogging sambil ‘minum ayaq’...Jugak ke Taman Tasik Putra Kulim. Ayaq kat tasik tak banyak..Ya ampunn, banyaknya foreigner kat sini. Foreigner bersantai ditepi tasik..Dari orang Melayu, Cina, India, Indon, Bangla, Nepal etc..Terkejut aku..potong stim nak jogging..jogging ala kadar saja..OKla..buat kardio 45 minit..lepas tu buat cardio 20 minit kat pasar malam..carik ayaq kegemaran aku..tebuuuuuuuuuuuu.!!

Juara lagu dah start..(terus teringat Jijo)..kekekek..



1 comment:

Radhi Dahlan said...

Erm... dengar citer kat johor ada 17 kilang nak tutup...
TNB pun kena tempias... sebab kilanh tak bayar bil...
Ekekeke