Thursday, May 25, 2006

KLA-TENCOR

Salams..
Tadi aku gi interview lagi kat KLA-TENCOR..kat Kulim Hitech Park..Company baru bukak kat Kulim..HQ kat CA.Waktu aku masuk, org dok boh cat tak abih-abih lagi...interview aku kol 4ptg..lambat bangat..sesampainya aku kat situ, aku pon ikut la prosedur biasa..isi application form..Ada dua lagi budak yang dah datang dulu dari aku..sorang iview kol 2, sorang kol 3..aku yang kol 4...yang kol 2 punya dah abih, dia tunggu kawan dia yang iview kol 3..depa mai sekali..sambil isi form, sambil borak2..budak cina dua2..aku sorang ja wakil melayu..lama gak budak cina tu habaq kat aku..lama interview..dalam sejam kot..aku buat selamba ja..malas nak pikir banyak..bila mai turn aku, aku pon masuk..la, mat salleh ka interviewer..sudah lama tidak kutemu mat saleh sejak aku balik dari uk..aku salam dan duduk dengan penuh sopan..wakakkak...rupanya2 mat salleh ni pon pernah keja kat UK..but dia org US..slang US UK bercampor2...best gak aku layan..mai time technical question, susah gila..dia tanya pasal photolithoraphy sket.pastu dia tanya pasal bright and dark detector utk wafer semiconductor..suruh aku lukis depan dia..aku lukis adanya la..aku tatau sangat, main ikut dan ja..lagi pon dia dah cita basic idea pasal detector tu..aku guna ja otak aku sket..tapi susah la jugak nak pikiaq..apa2pon, aku buat ja cool..dia pon tergesa2 sebab flight dia ke california kol 8mlm..tapi kesimpulannya, best jugak interview ni..dan best jugak kerja ni..utk post application engineer..minggu depan last kot interview aku, dah tak larat nak pi interview..doakan aku berjaya..amin...

No comments: