Saturday, January 14, 2006

Contact Lense

Salams..
Hujung minggu datang lagi..tak kan nak melepak umah..baik keluaq yetak..kalo yang dah kawen tu lain la, aku yang masih bujang ni, kuaq la..mana tau kot2 lekat kat sorang dua..Aku keluaq ke town dengan tujuan..tujuan nak pi buat contact lense..lama btol aku tak pakai..last sekali aku pakai masa tahun 2002..now dah 2006. Aku tiba2 ja teringat nak pakai benda tu..Dulu aku pakai kejap ja, sebab bila aku pakai time pagi, aku rasa ada sakit2 for a few hours..lepas tu ok..time pagi ja problem..mata baru bangun tidoq katakan..at last, aku decided tak mau pakai terus..aku simpan ja sampai la ni dok ada lam kotak..patutnya dah kena buang dah..nak pakai pon dah tak sesuai dah..berbalik pada zaman sekarang..aku pi check mata aku..'estik' mata aku tinggi sangat..aku tak rabun sangat..tapi 'estik' very the tinggi...cam org cacat pon ada...ada ka optometrist kat situ kata kanta mata au bergerigi..that's why aku dapat 'estik'..silau..tapi mmg terasa pon kesilauan..bila aku drive waktu mlm ja, mesti aku rasa silau2 cahaya lampu keta org..kadang2 sakit gak..tapi aku stil boleh nampak..so, utk itu, aku terpaksa buat contact lense yang special utk 'estik'..not bad la.kena dalam 70 pound..aku kena pakai yang permanent lense utk jangka masa 2 tahun..lepas tu pi buat lain..tak kisah..Lama gak dok test mata situ..sampai aku jadi pening..mau tak pening, sebab tiap kali tukaq kanta, dia soh aku baca huruf...kabur ke tak..penin penin..dengan silau lampu lagi.dah selesai, aku pi carik kedai makan..Aku lapaq..perut blom jamah apa2..aku jumpak kawan2 aku..makan sekali dengan depa..lepas tu aku gi kedai (ngan member la sekali)..aku beli kepala berus gigi aku..kali ni dual action..harap2 dia putar dengan lebih rakus..hahah..member aku beli kondom ngan KY jelly..nak pi romen la kot malam ni..lantak la..asal depa bahagia...aku pon bahagia..

No comments: