Friday, April 28, 2006

Jumaat 28/4/06

Salams..
Aku bangun lewat hari ni..Lepas solat subuh, tidoq balik sambung sampai kol 10pagi..lepas tu layan tv...makan nasik goreng mak aku buat.sedapp...aku minum ngan air teh yang dah sejuk..aku tak kisah air aku dah sejuk, sebab aku tak suka teh panas..sambil dok layan tv, sambil melantak..memang bagus gila..

Solat jumaat hari ni, cakap pasal menikmati rezeki Allah.aku layan ja..sedar2 dah nak semayang..tak penuh sangat masjid hari ni..mungkin sebab org kilang gi semayang kat masjid lagi satu..masjid politeknik..Aku dah berpeluh-peluh masa semayang..panas..walaupon dah ada kipas..kipas pon dah uzur..aku tgk kipas tu sejak aku darjah satu kot..masa tu masjid ni baru pasang kipas..lama btol kan.

Balik umah, aku tolong mak aku masak mee kuah..pergh..sedap..mmg sedap kalo aku yang tolong mak aku..dah siap, terus makan..makan sepinggan pon dah kenyang..walaupon sedap, aku tak nak tambah, kang terlebih lemak lam perut aku ni..malam karang buley sambung sikit lagi.

Lepas amik sikt nap, aku solat asar, pastu tolong mak menyangkul kat tepi rumah..lama dah aku tak menyangkul..sekali sekala keluarkan peluh tak salah..tak la berpenyakit nanti..rumput kat batas terung dah banyak..terung2 pon dah banyak kali aku makan..batas bendi pon ada rumput..semuanya kutebas..abis licin..dah la ada semut gatai..abih merah kaki aku..aku amik spray, terus spray semut tu..tapi liat btol nak mati..bengang aku..lepas tu, aku potong pokok ubi keledek sebab dan menjalar jauh ke batas lain..ubi2 ni pon dah besaq..esok boleh aku makan..yess!!..seronok gak berjasa kat tanah rupanya...

ok, masa utk tidor balik..chioww..

No comments: